Általanos Szerződési Feltételek

A jelen ÁSZF tartalmazza a RITZKIDS (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:

Az ÁSZF elfogadása:
A regisztráció és a vásárlás során a felhasználó, ha a webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadnia a jelen ÁSZF feltételeit. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén szerződés jön létre a Szolgáltató és a webáruház felhasználója között. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Ritz Zoltán EV

Képviselő: Ritz Flóra

A szolgáltató székhelye: 1163 Budapest, Batsányi János út 33.

A szolgáltató elérhetősége, a rendszeresen használt elektronikus levelezési cím: ritzkidscollection@gmail.com

Cégjegyzékszáma: 54981883

Adószáma: 56343522 -1- 42

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: NAV Észak - budapesti Adó - és Vámigazgatóság

Telefonszáma: +36304605817

Bankszámlaszám: 10700615-68100430-51100005


A tárhely-szolgáltató adatai:

Név: Webnode Webnode AG

Badenerstrasse 47, 8004 Zurich
Svájc

Elérhetőség: info@webnode.com

Alapvető rendelkezések:

1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

 A megjelenített termékek csak online vásárolhatók meg. A termékek tartalmazzák az Áfát és a csomagolási díjat, a szállítási díjat nem.

A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.

1.2 Jelen Szabályzat 2020.10. hó 6. napjától hatályos és visszavonásig hatályos marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépését megelőzően 10 (tíz) nappal a weboldalakon közzéteszi. A weboldalt látogató (a továbbiakban" Felhasználó") a weboldal használatával elfogadja, hogy rá nézve a weboldal használatával kapcsolatban valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

1.3 A Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen más módon olvassa- abban az esetben is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak-, ezen Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el ezen feltételeket, úgy nem jogosult a webshop weboldal tartalmának megtekintéséhez.

1.4 A Szolgáltató fenntart magának minden jogot arra, hogy a webshop weboldal, valamint annak bármely részlete, az azon megjelenő tartalmak, továbbá a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshop weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélküli letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása, valamint értékesítése.

1.5 A Felhasználók a weboldalon történő vásárlásukkal kijelentik, hogy jelen Szabályzat, valamint a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerték, elfogadják, valamint az adatkezeléshez hozzájárulnak.

1.6 A Felhasználó az oldalon történő vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, illetve más személyhez köthető adatok esetében az így létrejövő elektronikus szerződés semmis. A Szolgáltató kizárjak a felelősségét abban az esetben, amennyiben a Felhasználó más nevében, illetve más személy adataival veszi igénybe a Szolgáltató szolgáltatásait.

1.7 A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, valamint egyéb problémáért semminemű felelősség nem terheli.



2.1 A webshopban megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, a törvényben meghatározott ÁFA-t tartalmazzák, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Egyéb, külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

2.3 Abban az esetben, amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja a Felhasználókat az akcióról, illetve annak pontos időtartamáról.

3. A rendelés menete

3.1 A Felhasználó regisztráció nélkül, vendégvásárlóként is megkezdheti a vásárlást.

3.2 A Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja, amennyiben ez lehetséges. A ruhák mindegyike egyedi darab, így ezek esetében nem áll rendelkezésre a darabszám.

3.3 A Felhasználó a kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. A Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a "Kosár" ikonra kattintva.

3.4 Abban az esetben, amennyiben a Felhasználó további terméket szeretne a kosárba helyezni, kiválasztja a "Vásárlás folytatása" gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát a 3.2 pontban meghatározott esetek kivételével. A "törlés" ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. A mennyiség véglegesítését követően a kosár tartalma automatikusan frissül.

3.5 Ezt követően a Felhasználó a Fizetés ikonra kattint, ahol megadja a szállítási, illetve a fizetési módot.

3.6 Abban az esetben, amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetekben a hiba felismerése, illetve annak módosítása, kijavítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

3.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése, illetve a visszaigazoló levél alapján minden fizetendő költséget tartalmaz. A számlát a csomag nem tartalmazza, elektronikusan kerül kézbesítésre a rendeléskor megadott e-mail címre, irányelveinknek megfelelően. A Felhasználó köteles a csomagot a kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a termékeken, illetve a csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, illetve jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltató nem fogad el!

3.8. Az összes szükséges adat megadását követően a Felhasználó a "Rendelés elküldése" gombra kattintva tudja elküldeni a megrendelését, erről visszaigazoló levelet kap, valamint megjegyzést is küldhet a rendeléssel kapcsolatban, illetve e-mailben jelezheti a Szolgáltató felé az info@zoldruha.hu címen egyéb, rendeléssel kapcsolatos kérését.

3.9. Adatbeviteli hibák javítása: A Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt javítani tudja a bevitt adatokat.

3.10. A Felhasználó e-mailben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Abban az esetben, amennyiben ezen visszaigazoló levél a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított- a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül- legkésőbb 24 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét abban az esetben, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó hibás, rossz e-mail címet adott meg a regisztráció során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

3.11 Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi, valamint a feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie kell. A Ptk. alapján a szerződés a felek egyező akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Abban az esetben, ha a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz a felek egyező akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat nem jön létre, abban az esetben nem jön létre érvényes szerződés, így jogok és kötelezettségek sem keletkeztethetők belőle; ezek alapján a hibás, illetve téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

4. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

4.2. Az általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 3-5 munkanap. Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a Szolgáltató köteles a Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban, ezen felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek a Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított 30 napon belül a szerződés meghatározott feltételekkel történő teljesítésére.

4.3 Abban az esetben, amennyiben a Szolgáltató ezen szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll a rendelkezésére, minden esetben köteles erről a Felhasználót haladéktalanul írásban tájékoztatni, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legfeljebb 30 napon belül visszatéríteni. Ezen kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

4.4 A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy akár teljes egészben. A részben történő teljesítésre kizárólag a Felhasználóval történő előzetes egyeztetést követően kerülhet sor.

4.5 A Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a rendelés elküldése elektronikus fizetés és utánvét esetében fizetési kötelezettséget keletkeztet.

5. Elállási jog

5.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2024. (II.26.) Korm. rendelet, valamint az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének értelmében a Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, illetve visszaküldheti a megrendelt terméket.

5.2. Az elállási jog gyakorlására rendelkezésre álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a szállítótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Az elállási jog meghosszabbodik a rendeléstől számított 30 napra abban az esetben, amennyiben ez az idő hosszabb, mint az átvételtől számított 14 nap, vagy abban az esetben, ha az átvétel pontos időpontja nem állapítható meg.

5.3. A termék visszaküldésének költségét, függetlenül attól, hogy sima levélként, ajánlott levélként, elsőbbségi levélként vagy futárszolgálattal került visszaküldésre a fogyasztó köteles viselni, a Szolgáltató nem vállalja ezen költség viselését, ebből kifolyólag utánvéttel visszaküldött csomagot a Szolgáltató nem kezel.

5.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül egyéb költség nem terheli, a Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból eredő anyagi károk megtérítését.

5.5 Az elállási jog nem illeti meg a Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, illetve olyan termékek esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

5.6. Továbbá a fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát


5.7. A Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a vásárló (a továbbiakban" Fogyasztó") által kifizetett összeget a Felhasználó részére.

5.8. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; ebben az esetben ezen visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

5.9. A Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, azonban a szerződéstől való elállásra vonatkozó értesítés a Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál nem később visszaküldeni vagy a Szolgáltató címén leadni.

5.10. A Felhasználó abban az esetben tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

5.11. A Fogyasztó az 5.8. pont értelmében kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve abban az esetben, ha a vállalkozás vállalja ennek a költségét.

5.12. A Felhasználó kizárólag abban az esetben vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához a szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

5.13. A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg nem kapta vissza az áru(ka)t, vagy a Felhasználó egyértelmű bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte. A kettő lehetőség közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

5.14. Abban az esetben, amennyiben a Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban vagy telefonon. Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A Szolgáltató postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el.

5.15. A Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése a Felhasználót terheli! Amennyiben a Felhasználó bankkártyás úton egyenlítette ki a termék vételárát, úgy ennek visszatérítése szintén ugyanezen felületen (SimplePay) történik.

5.16. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2024. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

5.17. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve elérhető:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32011L0083

5.18. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

5.19. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

5.20. A Fogyasztó elállási, valamint felmondási jogát gyakorolhatja az ebben a bekezdésben feltűntetett nyilatkozat minta útján vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozattal.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

5.21. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötése és a termék(ek) átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

5.22. Az írásban történő elállás esetén az elállási nyilatkozatot 14 napon belül elegendő elküldeni.


6. Jótállás, szavatosság


6.1. Milyen esetben tekinthető egy termék hibásnak?

A termék abban az esetben tekinthető hibásnak, amennyiben az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, illetve abban az esetben, amennyiben nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.


6.2. A Fogyasztó kivel szemben és milyen egyéb feltételekkel érvényesítheti a termékszavatossági igényét?

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog (termék) annak gyártójával vagy annak forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját a termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak szükséges bizonyítania.

6.3. A Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, valamint olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, valamint egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredeztethetők.

7. A szavatossági igény esetén történő eljárás

7.1. A Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.

7.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy csak nyugtával).

7.3. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről minden esetben köteles jegyzőkönyvet felvenni.

7.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

7.5. Amennyiben a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról- az igény elutasítása esetén annak indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is- 5 munkanapon belül, igazolható módon köteles a Fogyasztót erről értesíteni.

7.6. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet annak felvételétől számított 3 évig köteles megőrizni, illetve azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

7.7. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.

8. Vegyes rendelkezések

8.1. A Szolgáltató a kötelezettsége teljesítéséhez jogosult közreműködőt igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért a Szolgáltató teljes felelősséggel tartozik, ugyanúgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

8.2. Amennyiben jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

8.3. Amennyiben a Szolgáltató a Szabályzat alapján az őt megillető jogát nem gyakorolja, úgy a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról történő lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Amennyiben a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról a jogáról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához, illetve betartatásához.

8.4. Szerződő felek megállapítják, hogy vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

9. Panaszkezelés rendje

9.1. A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést a megfelelő minőségben, a Fogyasztó teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben a Fogyasztónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy annak panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

9.2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja azt. Abban az esetben, amennyiben a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak egy másolati példányát a Fogyasztó részére átadni.

9.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban kell, hogy megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját írásban kell, hogy megindokolja. A Szolgáltató vállalja, hogy a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi és azt az azt ellenőrző hatóságok kérésére bemutatja.

9.4. A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: https://jarasinfo.gov.hu/


A Fogyasztó fordulhat panaszával Békéltető Testülethez is.


Választhatja az Online vitarendezés fórumát – Európai Bizottság

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&l


Budapest, 2024.08.14.